keskiviikko 6. toukokuuta 2015

06/05

Ensimmäiset työpäiväni Kindarumassa olen ollut liikkeen puolella. Yleensä olen töissä pukeutunut valkoiseen säkkiin tai maata laahaavaan essuun, mutta tällä kertaa olen kipitellyt liituraitaisessa hame+liivi yhdistelmässä ja vaaleanpunaisessa kauluspaidassa. Vaikka asukokonaisuuden vakavuus aluksi nauratti, olen kotonani hameissa ja kauluspaidoissa.

Päätehtäväni töissä on tarjoilla juomaa asiakkaille. Homma kuulostaa simppeliltä, mutta muistakaamme preesensini Japanissa: yhtäkkiä asia alkaakin heittämään kuperkeikkaa.
Minähän en siis juurikaan osaa japania. Siispä minä en varsinkaan osaa keigoa. Olen jokseenkin jännittynyt siitä, loukkaanko asiakasta tahattomasti, vaikka minulle on kerrottu tietyt sanat, joita käytän tarjoillessani. Ellan puheista päätellen myös elekielessä saattaa olla jippoja, joita me emme ihan ymmärrä. Olen siis mennyt päivät aikalailla suuri hymy kasvoilla, jotta en kauhistuttaisi asiakkaita. Ja mainiostihan siellä on mennyt, asiakkaat ovat selkeästi kiinnostuneita ja vastaan on tullut jopa muutama suomea puhuva japanilainen!

Takapiha


Viimeinen viikko tässä perheessä: tuntuu niin kotoisalta, että on vähän vaikea lähteä. Vaikka asunkin vain yhden ihmisen kanssa, kuuluu hostperheeseeni koko leipomon konkkaronkka: nämä ihmiset ovat näyttäneet minulle ihanan Japanin. Okonomiyaki, kirsikankukat, japanintunnit, kakut, temppelit. Miten tätä nyt edes sanoiksi pukisi. 

BBQ-party! 
Okonomiyakiiii
    
5.5. hanabi

Teenmaistelu, tästä voisi kertoa enemmänkin jos vain aika riittäisi! 
  
Ensimmäisella kerralla purikurassa olin pakokauhun partaalla, mutta söpöjä nämä kaksi! 

Huomenna tapahtuu jänniä. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti